02 martie 2008

Am revenit


Revin, dupa aproape 3 ani, la blog. De ce nu am fost consecventa prima oara? Din aceleasi motive pentru care nu as scrie nici acum. Un motiv: imi place anonimatul. Am tendinta sa povestesc prea multe despre mine si ma intimideaza faptul ca m-as dezvalui prea mult lumii. Un alt motiv este acela ca imi doresc sa scriu bine. Avand ceva trac, m-am ghidat dupa zicala cine nu munceste, nu greseste si am ales sa nu "gresesc" pe blog. Mi-am dat seama insa ca, pe cat de provocatoare este uneori lupta cu o pagina alba, pe atat de placuta este rasplata atunci cand ai reusit sa redai un gand la care tii si pe care il poti dezbate cu ceilalti. Asadar, o sa accept si critica negativa, mi-am spus. Un alt argument impotriva blogului este acela ca mult timp mi s-a parut de prost gust sa ai un jurnal online. Eu mi-am ascuns toata viata jurnalele. :) Si, la o adica, de ce ar trebui sa scriu ca azi nu mi-a stat parul bine sau ca pe pisica vecinului o cheama Margareta si ca miauna noaptea? Mi-am dat seama apoi ca un blog poate fi asa cum il vrei tu - adica poti scrie despre lucruri nesemnificative sau poti incerca sa imbogatesti o pagina transmitand idei care ii intereseaza si pe altii. Nu in ultimul rand, mi-am mai spus, un blog devine usor o pierdere de timp. Am auzit eu cum ca blogul creeaza dependenta si, sincer, nu imi trebuie sa adaug inca una la cele pe care le am deja in ce priveste Internetul.

Si totusi, de ce revin la blog? Revin pentru ca ma gandesc prea des la faptul ca, atunci cand imi vine cate o idee creata, mi-ar placea sa o impartasesc si altora. Un blog este un mediu simplu de comunicare. (Unde mai pui ca este si la moda, asa cum erau caietele de amintiri in clasa a IV-a.) Revin pentru ca este un bun exercitiu de scriere si sa scriu mi-a placut mereu. Si mai revin si pentru a tine legatura cu prietenii care acum sunt atat de departe (asta in cazul in care am reusit sa imi mentin macar cateva din prieteniile din Romania).

Mi-am dat seama ca, de aproape 3 ani de cand sunt departe de acasa, am trait experiente noi care ar fi meritat povestite si totusi ele nu au fost memorate nicaieri. Acum nu mai pot reinvia impactul initial pe care ele l-au avut asupra mea, pentru ca l-am uitat. Pot doar sa sper ca voi avea experiente interesante si de acum incolo. O ciorba este buna atunci cand este proaspat gatita; isi pierde aromele cand o reincalzesti la microunde. Ba chiar mai mult, o ciorba - fie-mi iertata alegerea culinara - este o adevarata investigare a aromelor si gusturilor atunci cand incerci pentru prima oara un anume fel de ciorba. Probabil ii vei descoperi noi calitati si la a doua degustare. Este insa si mai probabil sa nu mai percepi aromele care au fost odata noi pentru tine, pentru ca s-au transformat intr-un standard; au devenit banale. Tot asa am intalnit si eu oameni, obiceiuri, locuri, gusturi si mirosuri necunoscute, care mi-au oferit senzatii si ganduri noi. Cred ca impactul initial este cel mai expresiv barometru al unei impresii noi. Retrairea aceleiasi experiente intra de la un timp in cotidian, tocindu-ti capacitatea de a o analiza.

Asadar, sperand ca voi intalni si de acum incolo moravuri si locuri vrednice de a fi descrise, intru si eu in lumea blogger-ilor. Din nou.

Niciun comentariu: